czwartek, 28 marca 2013

Krem do wafli, czekoladowy z orzechami włoskimi.

Bogaty smak czekolady i orzechów włoskich, nie za słodki. Dla mnie idealny. Obawiałam się, że będzie tłuste w smaku, ale nic z tego! Od wczoraj zostało tylko kilka sztuk gotowych wafelków., więc nie tylko mi smakują ;). Jedna porcja pojechała dziś rano do Poznania i tam też krem się sprawdził.


250g margaryny roślinnej lub masła
pół szklanki cukru trzcinowego
trzy kopiaste łyżki gorzkiego kakao
pół szklanki mleka
szklanka wyłuskanych orzechów włoskich

Posmarowałam:
180g opakowanie wafli, 5 sztuk 29cmx23cm

Margarynę przełożyłam do niskiego garnuszka, wsypałam cukier i powoli rozpuszczałam. Mieszałam, aż cukier rozpuścił się w tłuszczu. Dodałam kakao i uprzednio zmielone w malakserze włoskie orzechy. Teraz masa zaczęła się robić gęsta i na powierzchni było widać plamki tłuszczu, po wlaniu mleka całość zrobiła się bardziej jednolita. Masę trzeba cały czas ostrożnie mieszać, bo bardzo szybko może się przypalić. Gdy zacznie bulgotać zdejmuję z ognia i odstawiam do przestygnięcia. Od czasu do czasu mieszałam by na stygnącym kremie nie powstała skorupka. Jeszcze lekko ciepłym, ale już dającym się nabrać łyżką kremem równo smarowałam wafle. Na zasadzie wafel i na niego krem, znów wafel i krem oraz oczywiście na samą górę suchy wafel. Przełożone kremem wafle zawinęłam folią spożywczą, położyłam na górę dużą deseczkę, aby ładnie się skleiły i nawilżyły od kremu. Schowałam na noc do lodówki. Następnego dnia, ostrym i ciężkim nożem pokroiłam na kawałki. Najlepiej przechowywać je w lodówce.

Smacznego! ;))

4 komentarze:

  1. ohh... przypomniałaś mi o nich! Pamiętam, że jako dzieciak u babci się takimi zajadałam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że zdołałam przywołać takie wspomnienia :).

      Usuń
  2. mleko vs wegetarianizm... hryymmmmmyyyyy???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Wegetarianizm dopuszcza spożywanie mleka. W diecie wegańskiej wykluczamy między innymi mleko. Przepis jest wegetariański. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń