piątek, 26 kwietnia 2013

Czekoladowe ciasto na kefirze.

Delikatne ciasto z wilgotnym wnętrzem i chrupiącą skórką. O wyraźnym czekoladowym smaku. Bez brudzenia połowy naczyń i sprzętów, bo mieszane łyżką ;).


dwie i pół szklanki mąki pszennej typu 650
dwie łyżeczki proszku do pieczenia
trzy kopiaste łyżki gorzkiego kakao
dwie szklanki kefiru w temperaturze pokojowej
osiem łyżek wody
3/4 szklanki cukru trzcinowego
pół szklanki delikatnego oleju


Wszystkie składniki umieściłam w misce. Jednak oleju nalałam nieco mniej i dopełniłam do połowy szklanki trzema łyżkami oleju z orzechów włoskich dla aromatu, ale nie trzeba tego robić. Całość wymieszałam łyżką i przełożyłam do tortownicy o wymiarach  20cm x20cm x7cm wysokości. Spód wyłożyłam krążkiem papieru do pieczenia. Piekłam przez godzinę w 180 stopniach bez termoobiegu na środkowej półce. W międzyczasie zdarzyło mi się sprawdzić patyczkiem czy ciasto już się upiekło. Patyczek musi być suchy. Gorące ciasto jest lekko lepkie.

Smacznego! ;))

5 komentarzy:

  1. 10 minut temu wpisałam w google hasło : ciasto na kefirze. Własnie wsadziłam do piekarnika. Nie mogę się doczekac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak się udało? Z naszego wczorajszego zostały trzy małe kawałki ;)).

      Usuń
  2. chwile temu przeczytałam przepis, zniknelam w kuchni na kilka minutek, jestem z powrotem a ciasto już siedzi w piekarniku:) no i za niecala godzinke okaze się co z tego wyjdzie;) bo to mój pierwszy raz z kefirowym przepisem i pierwsze tak szybkie ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. bez jajek dobrze wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze. Jest wilgotne i dzięki proszkowi do pieczenia ładnie rośnie.

      Usuń