sobota, 20 kwietnia 2013

Krem z białych warzyw.

Zupa powstała przez zupełny przypadek. Jeden z moich psów jest chory i musi jeść dużo warzyw. Gotuję mu coraz to inne i później traktuję je tłuczkiem do ziemniaków, a on zajada i zdrowieje. Drugiej psince też bardzo smakuje ;). Tym razem mieliśmy seler i pietruszkę z burakami. Zostało jednak dużo selera i pietruszki. Więc spróbowałam zrobić zupę, wyszła obłędna! Nie spodziewałam się takiego połączenia smaku po tych dobrze nam znanych składnikach.


olej rzepakowy
średnia cebula
dwa duże ząbki czosnku
duży ziemniak
trzy średnie pietruszki
niewielki seler
szczypta gałki muszkatołowej
sporo soli morskiej
pieprz do smaku

Seler i pietruszkę miałam już ugotowane. Jednak myślę, że spokojnie można zacząć inaczej. W garnku, na niewielkiej ilości oleju zeszkliłam cebulę z dodatkiem soli. Należy ciągle mieszać by się nie przypaliła! Bo już zupa przestanie być biała. Ogromnym ułatwieniem jest gotowanie zupy na małym ogniu. Warzywa pokroiłam w drobną kostkę i wrzuciłam do miękkiej cebuli. Można je również utrzeć na jarzynowej tarce. Chwilkę poddusiłam, dodałam posiekany czosnek i szczyptę gałki. Całość podlałam w 1/3 wywarem z selera i pietruszki,  resztę stanowiła woda, ale może to być tylko gorąca woda. Powinna na jakiś centymetr zakrywać warzywa. Można jej dodać więcej. Konsystencja zupy zależy od Waszych upodobań, my lubimy bardzo gęstą. Gdy zupa zaczęła bulgotać spróbowałam jej i doprawiłam solą i pieprzem. W chwili gdy warzywa były już całkowicie miękkie i dało się je łatwo rozetrzeć łyżką, zdjęłam garnek z ognia i dokładnie zmiksowałam zupę. Ponownie spróbowałam i potrzebowała jeszcze szczypty soli, dużo jej trzeba było dodać.

Smacznego! ;)

2 komentarze:

  1. zupa ciekawa, wszystkie składniki lubię, więc wypróbuję :) a dla piesów też solisz i gotujesz z cebulą i czosnkiem? nie chcę straszyć ale czytałam, że nie mogą tego jeść (m.in. http://leczymy.com/rady.php?strona=cebula )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piesie zjadły tylko warzywa z wody. Z tego co zostało wyczarowałam zupę ;). Psów nie tylko nie karmi się solonymi rzeczami, cebulą czy czosnkiem, ale też rodzynkami, czekoladą i masą innych rzeczy.

      Usuń