środa, 24 kwietnia 2013

Makaron z pikantnym sosem szpinakowym.

Bardzo dawno nie jedliśmy makaronu ze szpinakiem i bardzo się stęskniliśmy za jego wybornym smakiem. Zazwyczaj jednak jemy delikatniejszy wariant śmietankowy bez dużej ilości chili, ale dziś było ogniście! Pysznie ;).


Dla trzech osób na dwa dni:

dwie średnie czerwone cebule
450g mrożonego rozdrobnionego szpinaku
pół szklanki gorącej wody
trzy duże ząbki czosnku
300ml mleka
100g sera z niebieską pleśnią
płatki chili (jak ostre kto lubi)
sól morska
świeżo mielony pieprz
olej rzepakowy

400g makaronu

Cebule obrałam, pokroiłam w piórka i podsmażyłam na oleju z dodatkiem szczypty soli. Na cebulę wrzuciłam szpinak, dolałam wodę i dusiłam, aż się całkowicie rozmroził. Dodałam mleko i ser. Gdy zaczęło bulgotać starłam czosnek, doprawiłam solą, chili i pieprzem. Zostawiłam chwilkę, żeby się pogotowało i smaki się połączyły. Nie odparowywałam mocno sosu, bo wrzuciłam do niego ugotowany na lekko twardo makaron. Wchłonął on pyszny sos i wzbogacił danie.

Smacznego! ;))

Na ostro!Organizator: Krowa

3 komentarze:

  1. Uwielbiam, gdyby nie fakt, ze wczoraj zużyłam cały szpinak na jaglankę INDI, to bym dziś zrobiła to samo. Zdrowe i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze szpinakiem już tak jest. Mimo, że kupię na zapas to zawsze za szybko znika ;). Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Makaron ze szpinakiem nigdy mi się nie nudzi, to były moje pierwsze wegetariańskie dania i sentyment do tego smaku pozostał :)

    OdpowiedzUsuń