niedziela, 24 marca 2013

Mocno czekoladowy napój z korzenną nutą.

O pogodzie wiele wspominać nie muszę. Spieszę za to ze wsparciem w formie rozgrzewającego napoju ;).


Dla dwóch osób:

szklanka wody
dwa owoce kardamonu
centymetr kory cynamonowej
łyżka trzcinowego cukru i 10 słodzików
dwie kopiaste łyżki gorzkiego kakao
półtorej szklanki mleka

Do garnuszka wlałam wodę i wrzuciłam przyprawy. Gotowałam na mocnym ogniu przez kilka minut, aż zaczął się unosić przyjemny aromat i połowa płynu odparowała. Zmniejszyłam ogień i dodałam cukier ze słodzikiem, można oczywiście osłodzić tym na co tylko mamy ochotę. Wsypałam kakao i zamieszałam by je rozprowadzić. Gdy zaczęło się gotować jeszcze bardziej zmniejszyłam ogień i powoli wlewałam mleko. Nie gotowałam, chciałam by tylko się podgrzało. Rozlałam do kubków i jakoś przez przypadek do mojego wlało się więcej ;).

Smacznego i dobrej nocy wszystkim!

1 komentarz: