poniedziałek, 25 marca 2013

Polenta z szybką sałatką z roszponki.

Dziś na obiad odgrzałam polentę zrobioną według tego przepisu, a do niej szybką sałatkę z roszponki.


Do polenty przy podgrzewaniu dolałam odrobinkę wody by łatwiej było ją mieszać, bo przez noc zrobiła się bardziej zwarta. Dodałam sporą szczyptę soli, kawałek masła czy odrobina sera oraz pieprz też dobrze jej zrobiły. Należy ja podgrzewać na małym ogniu, żeby się nie przypaliła.

Na sałatkę wzięłam:
garść roszponki
łyżkę lekko ostrej musztardy ziarnistej
pięć suszonych pomidorów z oliwy
trzy łyżki oleju rzepakowego
pieprz kolorowy

Roszponkę opłukałam i obcięłam korzonki, ale nie trzeba tego robić. Wystarczy umyć. Do miski dodałam musztardę i pokrojone na mniejsze kawałki pomidorki. Dolałam olej i wymieszałam, żeby smaki się połączyły. Zmieliłam pieprz i wrzuciłam roszponkę. Delikatnie, ale dokładnie wymieszałam z dressingiem. Sałatka gotowa do podania.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz